donderdag 17 januari 2013

Rontgen controle en chiropraktisch onderzoek

Gisteren naar orthopeed geweest voor controle na bijna 8 weken. Bot is dichtgegroeid, dus TTA operatie is technisch gezien gelukt. Maar, hij gaf ook toe dat het afwijkend is dat hij in rust er nog steeds niet op staat. Een aantal opties; mogelijke complicatie geirriteerde pees of wellicht is de klacht niet alleen gerelateerd aan de ingescheurde kruisband maar is er nog iets anders... Advies om over een maand te overleggen en ondertussen verder op te bouwen (hij mocht zelfs los). Dat loslaten lijkt me onverstandig, dat doe ik dus niet. Ben overigens tevreden over deskundigheid van operatie e.d., maar verdere coaching in de revalidatie is echt een aandachtspunt.

Geen adviezen over ondersteunende voedingssupplementen (hij heeft immers al arthrosevorming in de knie), revalidatieschema of fysiotherapie. Gelukkig heb ik zelf daarin al actie ondernomen; Tazu krijgt Omega 3 supplement en glucosamine/chondroitine pillen. Vandaag naar onze vaste chiropraktisch werkend dierenarts geweest om middelen te bespreken en vervolg plan. In ieder geval ook andere delen van het lichaam laten controleren; want natuurlijk krijgen die een opdonder door overbelasting; bekken is losgemaakt, nek is losgemaakt, knie is behandeld met laser. Nu ga ik door naar een fysio om de revalidatie te bespreken.

Goed nieuws: bot is dichtgegroeid, dus niet zo bang mee voor rare acties. Maar goed, als zijn pees nog een blessure heeft is opbouwen nog niet aan de orde. Ik wil eerst daar verbetering zien en stapsgewijs opbouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten