zondag 10 februari 2013

Voortgang revalidatie 11 weken geleden TTA operatie

We zijn ondertussen 2,5 week bezig met de stappen van de fysiotherapeut. We zien nog piepkleine vooruitgang, hij trekt minder met zijn poot en gaat soms goed zitten zonder 'puppyzit'. Bij stilstaan ontziet hij zijn poot nog steeds. Er is geen achteruitgang terwijl de oefeningen worden opgevoerd, dus dat zie ik dan maar als positief. Een donkere video, want de loopband staat tussen de rommel in de garage.

We zijn begonnen met 1x daags 5 minuten op de loopband. Toen dat 2 dagen goed ging, 2


x daags 5 min op loopband (stappen 3,0 km/uur). Toen zit-sta oefeningen erbij doen. Ik was daarmee aan het opbouwen, toen ik helaas een loslopende niet-luisterende hond tegen kwam. Voordat de eigenaresse deze hond te pakken had waren we 2 minuten verder. 2 minuten trekken, soms springen was natuurlijk niet goed. De volgende dag ging hij hijgen op de loopband, dat zag ik als een stresssignaal en toen ben ik 2 dagen gestopt. Wel de gewone wandelingen. Daarna weer begonnen, toen ging het weer goed.

Paar dagen geleden viel me op dat hij niet meer altijd met zijn knie wijd gaat zitten, dat is goed.

Tussendoor heeft hij in huis wel meer activiteiten; spelen met de pup. Dat mag alleen liggend. Maar er is dan wel meer opstaan en liggen, dus dat zijn ook extra oefeningen.
Ik ga nu de balansoefeningen starten, dus vanaf nu ziet Tazu's training er als volgt uit:
4 wandelingen van 15-30 min aangelijnd
2 x 5 minuten stappen op loopband 3 km/uur
2 x 5 zit-sta oefeningen
Paar keer per dag liggend spelen met pup onder toezicht
Balansoefeningen erbij gaan doen


Mentale bezigheid:
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten