maandag 27 juni 2016

Ondertussen zijn we zo'n 3 jaar verder...

Het is ondertussen zo'n 3,5 jaar geleden dat Tazu aan zijn knie geopereerd is (TTA-operatie). Daarna is nog een tweede operatie geweest aan dezelfde knie (i.v.m. meniscus), dit is ondertussen bijna 3 jaar geleden. 
Hoe het nu gaat? Goed! Dus nu alleen maar goed nieuws: Tazu is zelfs meegeweest op wandelvakantie in Oostenrijk... 

We houden nog steeds rekening met zijn belastbaarheid.
Hij loopt normaal lekker los, mag ook rennen, maar geen ballen gooien of rondjes om zijn as tollen. We willen deze extreme belastingen vermijden omdat we graag zijn andere knie heel houden. En hij is zelf nou eenmaal niet voorzichtig. En dat is gelukt de afgelopen jaren!In Oostenrijk toch best wat belasting gehad; vooral rechtlijnige bewegingen, maar wel veel klimmen en soms mij vooruit trekken omhoog. Het ging allemaal goed, hij had alleen de laatste dag spierpijn, maar dat hadden we allemaal. Ik had voor de zekerheid pijnstillers meegenomen in overleg met de dierenarts. 

Hij krijgt al een tijd omega 3 door zijn eten. Het merk Effektri bevalt me wel.

Tot zover de positieve update!



4 opmerkingen:

  1. Ik heb net je hele blog zitten lezen na het zoeken over ervaringen na een TTA.
    Mijn actieve, standaard labradoodle zou deze wellicht ook moeten doorgaan namelijk. Ik wil je dan ook bedanken voor je inzichten, ervaringen en leuk dat je ook over vlees en wond en dergelijke schrijft, daar had ik nog niet bij stilgestaan namelijk.
    Ik denk dat het moeilijkste zal worden om hem rustig te houden, onze Google kan nogal explosief reageren op de bel, mensen op de stoep etc. Bel eruit en laten watsappen dus bijvoorbeeld.
    Fijn ook te lezen dat jouw vent inmiddels goed hersteld is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Angelique, wat leuk om te horen, dank je wel. Succes met jouw hond. Ik geloof dat er tegenwoordig ook een nieuwere operatie is, een variant van de TTA. Ik weet er verder niets van.

      Verwijderen
    2. Dankjewel voor deze uitgebreide blog. Ook mijn hond moet onder het mes, wordt waarschijnlijk een TPLO maar dat gaat de orthopedische chirurg morgen nog exact bepalen. En ook met het googlen hier terechtgekomen. Dacht gisteren nog, of het een goed idee zou zijn om een blog bij te houden en kijk.. jij bent al eerder op het idee gekomen. Voornamelijk de tips mbt de voorbereiding komen nu goed van pas. En ik denk dat ik gaandeweg na de operatie nog geregeld hier ga komen lezen om te kijken 'of we iets of wat op schema liggen' Een hele geruststelling dat het met jouw actieve hond intussen goed gekomen is. Want ik heb echt een explosief bommetje in huis en dit geeft me toch goeie moed!

      Verwijderen
    3. dank je wel. Succes met je hond!

      Verwijderen