zaterdag 24 november 2012

Dag 0: de TTA operatie

Heel spannend, vrijdag 23 november 2012 is de knie operatie van Tazu geweest (TTA).
Bij binnenkomst in de dierenkliniek bleek dat ik de hond kon achterlaten zodat ze een half uur later konden beginnen met narcose, scheren, e.d. Dat heb ik niet gedaan; als eigenwijze klant heb ik gezegd dat ik hem niet onrustig laat worden alleen in de opname. Ik heb voorgesteld hem weer mee te nemen naar de auto en een half uur later terug te komen. Ik wil immers ook bij de narcose zijn en hem zo rustig mogelijk achterlaten.




Lang wachten die middag,
maar aan het einde hoor ik dat de operatie is geslaagd. Zijn meniscus bleek intact te zijn, er was alleen sprake van een ingescheurde kruisband (of het helemaal door was of ingescheurd moet ik nog horen).
Hij ligt wakker te worden en ik mag erbij zijn. Hij kan nog amper overeind komen maar kwispelt wel als hij me ziet. Het duurt even voor hij verder wakker wordt. Omdat hij het koud heeft en ondertemperatuur heeft, krijgt hij een warme kruik en deken.

Uiteindelijk heeft hij pas de volgende dag weer een normale temperatuur. Thuis dus ook dekentjes en kruiken. Hij eet 's avonds wel en mankt op 3 poten mee naar buiten om te plassen.
Ik slaap bij hem zodat ik elke keer als hij beweegt zijn kleedje weer recht kan leggen. Van slapen komt weinig terecht. Maar de andere honden en katten zijn heel blij dat ik beneden lig...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten