maandag 9 september 2013

Helaas nog geen goede tijden in deze soap

De wond zat goed dicht en Tazu zat al een aantal dagen zonder pleister, hij bleef er ook netjes vanaf. Ineens dit weekend zie ik dat zijn knie dikker wordt, hij loopt ineens op 3 poten. Morgen zo wie zo afspraak met de dierenarts voor controle (14 dagen na operatie). Hij heeft geen verhoging gelukkig, maar zijn knie is wel warm.

Vanavond kwam hij terug van een korte uitlaat op 3 poten, hij gaat verkeerd liggen op zijn zere knie en piept. En ineens loopt er wondvocht uit de knie... (geen pus, heldere vloeistof iets roze af en toe). Blijkbaar is de knie gevuld met vocht; misschien toch goed dat dit iets open is zodat de druk er nu af kan. De wond is niet erg open, slechts een stipje aan de  bovenkant en onderkant van de wond waar druppels vocht uit komt.
Ik heb het ontsmet met Betadine en een wondpleister erop gedaan om infectie te voorkomen (want hij gaat het vocht oplikken).
Die pleister was na 2 uurtjes vochtig dus ik vervang deze. Eet die sukkel de vieze pleister op!!!!????? Ja, stom dat ik die vieze pleister voor hem neerleg terwijl ik met de schone pleister bezig ben. Maar eerder deed hij er ook niets mee. Het wondvocht op deze pleister zorgde er waarschijnlijk voor dat hij ging likken en het opat terwijl ik bezig was om secuur de nieuwe pleister te bevestigen.

Op internet lees ik dat dit wel normaal het maagdarmkanaal kan passeren.

Nou, even geen optimistisch gepraat in dit bericht. Ik slaap vanavond weer beneden zodat hij van zijn pleister afblijft en morgen bericht ik wel wat de dierenarts zegt.

2 opmerkingen:

  1. hoe is het met haar en is de pleister er gewoon weer uitgekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, de pleister is er niet uitgekomen. althans, wat ik heb gezien. de dierenarts zei dat zo'n wondpleister uit elkaar kan rafelen waardoor je dat niet goed meer ziet in de ontlasting.

      Verwijderen