maandag 23 september 2013

Het lijkt beter te gaan...

We zijn de vorige dip weer te boven, op naar verbetering. Hij loopt weer redelijk, geen verdikking meer van vocht in de knie. Hij belast buiten zijn poot, bij het staan nog geen volledige belasting (soms trillen). Ik heb wel het idee dat zijn knie iets warmer is dan de andere kant.

Ik ben voor het weekend nog even langs mijn eigen dierenarts geweest om het knoopje/stukje hechting te laten verwijderen. Daar zit de wond nu goed dicht. Ik zie in het midden van de wond nu ineens weer een stukje hechtdraad naar buiten steken. Hij blijft eraf, dus ik laat het even zo. De huid ziet er verder rustig uit. Hopelijk lost het draad onder de huid op en kan ik het er binnenkort uit trekken... :(

Even de feiten (blijkt toch fijn te zijn als ik dat later wil nalezen):


Operatie sinds: 4 weken geleden meniscus gedeeltelijk verwijderd.
Duur wandeling: hij loopt nu 4 keer daags 15 minuten aangelijnd (aan halster) in rustige looppas. Hij belast zijn poot daarbij. Ik heb trouwens wel weer een keer een knakgeluid gehoord, vooral als hij trekt.
Vrijheid in huis: beperkt, hij zit achter hekjes in keuken of bij ons op kantoor zodat hij niet kan spelen en rennen met andere honden, maar wel van kleedjes kan wisselen en wat meters ruimte heeft. Alleen als er niemand thuis is, zit hij in de bench. Uit de bench halen is een risico, want dan is hij blij en druk bewegend om eruit te mogen en mij gedag te zeggen. Dus heb ik een nieuwe 'oefening'; eerst leg ik een paar brokjes op de grond en open het deurtje, hij gaat dan direct naar de brokjes loeren en zodra de deur opent gaat hij ze pakken. Voila, risico geminimaliseerd.
Bezigheden: dagelijks kluiven, knuffelen, papier scheuren, meer is eigenlijk niet nodig, hij is vrij rustig. Tijdens de wandeling doet hij ook mentale dingen zoals snuffelen waar een andere hond snuffelt, koekjes die ik strooi in het gras zoeken (klein zoekgebied, hij mag niet versnellen).
Medicatie/ondersteunende middelen: antibiotica is afgelopen, gisteren overgegaan op pijnstilling om de dag. Uiteraard nog steeds voedingssupplementen.

Samen snuffelen :)

1 opmerking:

  1. Gelukkig dat het beter gaat.Dat trillen is natuurlijk wle logisch,die hele spier en pezenopbouw heeft practisch stil gelegen.Denk dat hij pas echt goed gaat bewegen als hij gewoon weer los kan.Dat had Storm vorige keer ook.
    Geen idee natuurlijk hoe het zit met een meniscus operatie,maar het is natuurlijk wel zo dat de orginele knie operatie nu echt goed stevig moet zitten na al die tijd.
    Hopelijk gaat het nu allemaal lekker snel.

    Wij hebben voor Storm vanochtend operatie afgeblazen (voorlopig ?)
    Maandag laatste AB.Heb hem gisterochtend op halve pijnstilling gezet en hij liep veel beter ineens.Was ook veel vrolijker,ging niet meer liggen achter in de tuin als we gezamelijk ging plassen en voor het eerst keertje met 2 poten gekrabt.
    Wel natuurlijk hinken als hij wil draven en ook trilling in poot als er spanning op komt,maar gooi dat meer op slapheid van spieren en pezen.

    En net wat je zegt,dit blog is fijn ,al is het alleen maar voor jezelf.Maar ook fijn om het aan andere te laten lezen,al is het niet volgens boekje gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen