zondag 16 december 2012

Belasting poot na 3 weken

We gaan alweer de 4e week tegemoet; een week waarin we wat meer oefeningen mogen doen. Maar weer even een video gemaakt van het lopen zodat vooruitgang of achteruit gang altijd nog terug is te zien.
We vinden dat hij een beetje stilstaat momenteel. Buiten belast hij zijn poot tijdens het lopen, maar niet tijdens het stilstaan. Het lijkt wel of hij nu zelfs stijver loopt dan de eerste dagen. Aan de andere kant merken we niet dat hij meer last heeft en achteruit gaat, ook niet nu we de tijdsduur opbouwen. Ik ben ook begonnen met een paar zitoefeningen. Op de video zie je nog dat hij zijn knie naar buiten draait (puppyzit). Dat moet over een paar weken oefenen minder worden.


Volgens mijn behandelend dierenarts mag ik het revalidatieschema wel volgen (zie vorige blog).

In huis is hij wel minder aan het slapen en zoekt meer vertier. Helaas zijn de denkspellen die ik geleend heb nog niet veel gebruikt na de operatie. Elk spel waarbij hij dingen eraf kan stoten maakt hem druk en bewegelijk.
Ik geef hem wel brokken in de Green, de antischrokbak. Daar doet hij dan een of twee minuutjes over i.p.v. 10 seconden bak leeg. Bij de Green is er minder kans dat de brokjes wegschieten waar hij achteraan springt. Normaal kreeg Tazu vers vlees (KVV) maar toen hij een operatiewond had ben ik even weer brokken gaan geven. Brokken zijn ook handiger in het gebruik bij beloning. Tazu krijgt veel minder eten nu hij bijna niets mag, 50% ofzo. Een gedeelte krijgt hij in zijn Green, het andere gedeelte krijgt hij tussendoor als we thuiskomen en hij moet laag blijven ook al is hij blij. En daarnaast krijgt hij kluiven als tussendoortje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten